CRM VIP management (Senior)

Brightstar Lottery

  • Roma
  • Tempo indeterminato
  • Full time
  • 2 giorni fa
Brightstar is an innovative, forward-thinking global leader in lottery that builds on our renowned expertise in delivering secure technology and producing reliable, comprehensive solutions for our customers. As a premier pure play global lottery company, our best-in-class lottery operations, retail and digital solutions, and award-winning lottery games enable our customers to achieve their goals, fulfill player needs and distribute meaningful benefits to communities. We have a longstanding commitment to Responsible Gaming (RG) that is engrained within our core business and the products we offer to customers and players worldwide. Brightstar has a well-established local presence and is a trusted partner to governments and regulators around the world, creating value by adhering to the highest standards of service, integrity, and responsibility. Brightstar has approximately 6,000 employees. For more information, please visit .Attività previste:La risorsa ricercata entrerà a far parte del team CRM ed avrà la responsabilità di curare il portfolio clienti VIP. Clienti che, all'interno della customer base, sono considerati a più alto valore, e su questi dovrà garantirne una crescita in termini di lifetime value.Nello specifico:
  • Gestire la customer base VIP con l'obiettivo di rafforzare la relazione con i clienti aumentarne la fidelizzazione e la soddisfazione;
  • Monitorare i KPIs più rilevanti su base giornaliera, settimanale e mensile;
  • Preparare reportistica specifica utile alle presentazioni di monitoraggio settimanali;
  • Disegnare e supervisionare il customer journey relativo alle comunicazioni promozionali e non, in linea con le direttive del management;
  • Individuare e segnalare casi di gioco problematico, attuando le procedure di tutela del Gioco Responsabile;
  • Conoscere in maniera dettagliata tutti i verticali di gioco presenti sul portale per offrire la massima assistenza a questo particolare cluster di clienti;
  • Collaborare con le altre strutture aziendali tramite meeting e invio di reportistica, al fine di coordinare le attività e ottimizzare i risultati.
Requisiti:
  • Avanzate competenze analitiche con capacità di utilizzare data-driven approach per tutte le decisioni strategiche;
  • Precedente esperienza professionale maturata su progetti in ambito CRM, segmentazione dei clienti, e lifecycle management;
  • Utilizzo pregresso di strumenti di CRM, piattaforme di marketing automation e software a support del data analytics;
  • Ottime capacità analitiche e data-driven approach;
  • Forti capacità di risoluzione dei problemi;
  • Ottime capacità di comunicazione, precisione, autonomia, organizzazione e orientamento al raggiungimento dei risultati;
  • Precedente esperienza nella gestione di progetti complessi che richiedono il coordinamento di diverse aree aziendali;
  • Conoscenza fluente della lingua inglese;
  • Conoscenza del mercato del gaming online Italiano costituirà titolo preferenziale.
Esperienza professionale / Seniority:5+ esperienza in CRM in ambito digitale/e-commerce o consulenza.Titolo di studi:Laurea Ingegneria, Statistica, Informatica, Matematica, Fisica, Economia Aziendale o similare.Smart working:Possibile per questa posizione.#LI-YG1Brightstar is committed to sustaining a workforce that reflects the diversity of the global customers and communities we serve, and to creating a fair and inclusive culture that enables all our employees to feel valued, respected and engaged. Brightstar is an equal opportunity employer. We provide equal opportunities without regard to race, color, religion, gender, sexual orientation, gender identity, gender expression, pregnancy, marital status, national origin, citizenship, covered veteran status, ancestry, age, physical or mental disability, medical condition, genetic information, or any other legally protected status in accordance with applicable local, state, federal laws or other laws. We thank all applicants for applying; however, only those selected to interview will be contacted.All Brightstar employees have a role in information security. Annual training will be assigned and required as appropriate.For more information, please visit .

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