
Building automation Senior Commissioning and Service Engineer - Padua
- Padova
- Tempo indeterminato
- Full time
- Primarily perform technical tasks such as programming and commissioning of products and systems, integration of third-party components into the Siemens BMS, and maintenance tasks
- Support and handle commissioning using innovative digital solutions and tools (developed by headquarters)
- Support customer remotely and onsite and provide support in case of arising issues.
- Coordinate on site operations and delivery activities and control the execution according to the organizational guidelines.
- Ensure that the project follows execution standard methodologies and Siemens policies. Effectively monitor and control project progress.
- Be involved in technical design and developments for commissioning/service offerings.
- Follow health, safety and environmental rules and policies applicable to each location.
- Technical High School Diploma or Degree in Mechanical/Information technologies/Electrical/Automation Engineering
- Proven experience as Technical Engineer within comfort products.
- Knowledge of standard communication protocols BACNET, KNX, LON, MODBUS, DALI.
- Knowledge of popular computer technologies: desktop and server Windows operating systems, IP networks
- Knowledge of basic operating principles of air conditioning, electrical and lighting systems
- Knowledge and ability to read electrical panel diagrams
- Knowledge of and ability to program the PXC product family and the DesigoCC platform will be considered a plus;
- Excellent analytical and problem solving skills
- Passion to manage issues related to technological innovation and, to prioritize effectively.
- Available to frequent business trips on national level
- Passion to never-stop growing
- Respect and appreciation of each person's uniqueness, willingness to co create and share knowledge
- Eligibility to work in Italy
- Flexibility: trustful environment with an inclusive and flexible way of working driven by results,; hybrid and remote working enabled by innovative tools and devices, personal computer and smartphone;
- Welfare: flexible welfare programs and health insurance extendable to your family; professional and extraprofessional accident insurance; free on-site lunch options.
- Never stop growing: plenty opportunities for continuous and individual learning journeys
- An inclusive team culture where you can be yourself
- Eseguire compiti tecnici quali programmazione e messa in funzione di prodotti e sistemi, integrazione di componenti terze parti nel BMS Siemens, e attività di manutenzione
- Fornire supporto al cliente ed esegue messa in servizio utilizzando soluzioni e strumenti digitali innovativi (sviluppati dalla sede centrale).
- Assistere il cliente a distanza e in loco e fornire assistenza in caso di problemi.
- Coordinare le operazioni in loco e le attività di consegna e controllare l'esecuzione secondo le linee guida organizzative.
- Partecipare alla progettazione tecnica e allo sviluppo di offerte di messa in servizio/assistenza.
- Opera in conformità alle normative e alle politiche in materia di salute, sicurezza e ambiente applicabili a ciascun sito.
- Diploma tecnico di scuola superiore o laurea in ingegneria meccanica/informatica/elettrica/automazione
- Comprovata esperienza come Service Engineer nell'ambito dei prodotti per il comfort
- Conoscenza dei protocolli di comunicazione standard BACNET, KNX, LON, MODBUS, DALI
- Conoscenza delle tecnologie informatiche più diffuse: sistemi operativi Windows desktop e server, reti IP
- Conoscenza dei principi operativi di base degli impianti di climatizzazione, elettrici e di illuminazione
- Conoscenza e capacità di lettura degli schemi dei quadri elettrici
- Conoscenza e capacità di programmare i prodotti della famiglia PXC sarà considerato criterio di preferenza, così come la capacità di programmare sulla piattaforma Desigo CC
- Passione e abilità di gestione le problematiche legate all'innovazione tecnologica e a stabilire efficacemente le priorità.
- Forte orientamento al raggiungimento degli obiettivi e alla soddisfazione del cliente, iniziativa, autonomia e propensione al lavoro in team.
- Disponibilità a frequenti trasferte di lavoro a livello nazionale
- Buona conoscenza dell'inglese e dell'italiano, sia scritto che parlato
- Disponibilità a conoscere nuove tecnologie innovative
- Idoneità al lavoro in Italia.
- Flessibilità: ambiente di fiducia con un modo di lavorare inclusivo e flessibile guidato dai risultati; lavoro ibrido e da remoto abilitato da strumenti e dispositivi innovativi, personal computer e smartphone;
- Welfare: programmi di welfare flessibili e assicurazione sanitaria estendibile alla famiglia; assicurazione contro gli infortuni professionali ed extraprofessionali; possibilità di pranzare gratuitamente in sede.
- Non si smette mai di crescere: tante opportunità per un percorso di apprendimento continuo e individuale.
- Una cultura di squadra inclusiva dove potete essere voi stessi